Hoe rustig het leven in een grote stad kan zijn - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van henkdevree - WaarBenJij.nu Hoe rustig het leven in een grote stad kan zijn - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van henkdevree - WaarBenJij.nu

Hoe rustig het leven in een grote stad kan zijn

Door: Henk de Vree

Blijf op de hoogte en volg

09 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Geachte lezers,

De afgelopen tijd zijn er niet echt memorabele dingen gebeurd. Ik ben de afgelopen tijd wat metingen gedaan voor mijn stage, en voor de rest gaat alles zo z’n gangetje.

Echter wanneer ik op de fiets zit dan is dat anders. Vorige week dinsdag was ik voeg uit bed gegaan zodat ik ’s morgens nog even een ritje kon maken voordat ik met stage moest beginnen. Ik had gehoord dat mountain road wel een uitdager was en daar was ik dus ook naar opweg toen ik een andere wielrenner tegenkwam. We hadden een gesprek, en hij vroeg waar ik heen wilde. Mountain road zij ik. De beste man zou wel met mij mee fietsen. Onderweg kwam ik erachter wat voor een bijzondere man dat het wel niet was, hij knapte oude fietsen op en had al een aardige verzameling, maar dat was niet het enige… Het was al 30 jaar beroepsschilder en niet zomaar een! Nee, zijn werk werd en wordt nog steeds door miljoenen mensen bekeken! De witte strepen op de weg komen er niet vanzelf…

De drieënvijftigjarige man wist mountain road precies te vinden, ook al was het twee jaar geleden dat hij er voor het laatst omhoog reed, en ik kwam er dus zonder de gebruikelijke omleidingen. Na wat hoogtemeters en een pitstop verder stonden we boven aan mountain road, de pitstop was vanwege het feit dat de beste man kramp had gekregen. Toch had de man een hele goede conditie. En hebben we een mooie rit gemaakt. Waarschijnlijk heb ik de beste fietsende straatschilder in de categorie 52-54 jaar van de wereld ontmoet!

Mijn eerste kiwi’s heb ik ook gezien! Niet het welbekende fruit, of inwoner van Nieuw-Zeeland maar de loopvogel die op de munt-kant van de 1 dollar munt staat! De kiwi ook wel snipstruis genoemd heb ik gespot op klaarlichte dag tijdens een fietstocht naar Piha terwijl deze dieren juist ’s nachts actief zijn dat is dus wel bijzonder. Ik heb er die rit trouwens drie gezien wat het helemaal bijzonder maakt. Wat het allemaal misschien een beetje minder bijzonder maakt is het feit dat bij alle exemplaren de derde dimensie niet overtuigend aanwezig was. De derde dimensie had ongeveer dezelfde ordergrootte als de dikte van eerdergenoemde dollarmunt.

Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat het bovenstaande alinea door verschillende mensen verschillend wordt geïnterpreteerd. Vandaar een illustratie! De exemplaren die ik gezien heb hadden niet de gele strepen maar nu begrijpen jullie wel hoe mooi dat die dieren zijn.

In de vorige blog ben ik de rubriek van de x-box vergeten. Van Maarten heb ik een voorraadje chocolade gekregen, dat was lekker en is dus al op. Marjon heeft mij een mooi spaarvarken gegeven gelukkig zit er aan de onderkant een dop zodat het spaargeld er makkelijk uit kan want dat is hier de normale gang van zaken. Van Carolien heb ik een pot met Oudhollands snoep gekregen en dat was ook lekker en is dus ook al op. Allemaal erg bedankt!

Bedankt voor de reacties, en tot de volgende keer!

  • 09 April 2014 - 13:07

    Everard:

    sinds wanneer hebben kiwi's een staart, 3 á 4 poten en een bek?
    lijkt meer op de één of andere Nieuw-Zeelandse rat hoor...


    verder wel een leuk verhaal :)

  • 09 April 2014 - 14:14

    GeWe:

    Wat die eerste foto betreft, moet je er wel aan denken dat de Belastingdienst ook mee kan kijken!
    Wel leuke foto's.
    Fijn dat je nog iemand gevonden hebt, die jou versleten fiets eventueel nog op kan knappen.
    Nog een fijne tijd verder en tot de volgende blog.

  • 17 April 2014 - 20:19

    Corrie:

    die 2e foto is wel erg confronterend Henk,
    je wilt toch niet beweren dat je dat met jouw fietsbanden tot stand hebt gebracht???

    en je fietsvriend trekt dan gewoon de gele streep er over heen?

    vreemde mensen, die Aussies.

    we wensen je nog een mooie tijd.

    (en ik mis de smiley s een beetje hier...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 14173

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 22 Juli 2014

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: